Reisverslag 3 - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van Danny en Helga - WaarBenJij.nu Reisverslag 3 - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van Danny en Helga - WaarBenJij.nu

Reisverslag 3

Door: Helga en Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny en Helga

25 Februari 2015 | Indonesië, Canggu

Reisverslag 3

Alweer een tijdje geleden maar hier is ons 3e reisverslag.

8 februari was alweer onze laatste dag op Koh Chang. Deze hebben we afgesloten met een snorkeltrip. In 1 dag 3 verschillende eilandjes bezoeken en daar snorkelen, dat was de verkooptruc van deze trip. Eenmaal aangekomen bij de boot bleek dit een gigantische boot te zijn vol gepropt met toeristen, toen begrepen we ook waarom de trip zo goedkoop was. Maar daarom niet minder leuk. We hebben de verschillende eilanden bezocht en daar kunnen snorkelen. Aan boord was voer voor de vissen verkrijgbaar, dit werd veelvuldig verkocht en daardoor konden we veel vissen zien. Erg leuke ervaring om midden tussen de vissen te zwemmen, vast een klein voorproefje voor onze duik cursus op de Gili eilanden in Indonesië.

De dag erna zijn we vertrokken richting Bangkok, om vervolgens en paar dagen later naar Bali te vliegen. We verbleven in een hotel vlak bij het vliegveld. Hier moesten we ons nog een dag vermaken maar helaas was er niet veel te beleven in de buurt. We zijn met een taxi, die ons veelste veel geld heeft gekost, maar we moesten wat, naar een modern winkelcentrum in Bangkok geweest. Eenmaal terug bij het hotel hebben we lekker bij het zwembad gelegen. De volgende ochtend vroeg, 11 januari zijn we vertrokken richting Bali.

We hadden een tussenstop in Singapore, hier even rustig broodje gegeten en koffie gedronken en konden we het vliegtuig alweer in voor de laatste 3 uurtjes.

Eenmaal aangekomen bij ons hotel leek het helemaal niet zo luxe als op de foto's. Het was een mufstinkhok met schimmel op de muren en vies uitziende lakens. Het lag midden in het centrum van Kuta, wat bekend staat als feeststemming en naast ons werd er gebouwd. De nachtrust was dus niet optimaal. Het voordeel was wel dat de bekendste club van Kuta skygraden 100 meter van ons hotel zat. Mooi moment om samen met Wieke opstap te gaan. Die momenteel voor haar studie op Bali is. In deze club heb je van 9 tot 11 uur gratis cocktails, perfect dus!

Na een paar dagen uitrusten en alvast theorie leren voor de duikcursus, zijn we naar Gili Trawangan gevaren. Wat een fantastisch eiland is dat. Parel witte stranden koraalriffen op elke hoek, een fantastische sfeer op het eiland, geen motorvoertuigen alleen paard en wagen en fietsen.

De duikcurcus bestond uit theorie,1 dag oefenen in het zwembad en 4 keer duiken in de oceaan. Voor ons beiden was het wel even wennen om te ademen onder water. De eerste keer in de oceaan was op 12m diepte, de eerste duik was Danny voornamelijk bezig met alle handelingen goed doen, was niet echt bezig met hoe mooi het was. De tweede duik ging voor hem al beter. We hebben gezwommen tussen grote waterschildpadden. Dat was een erg leuke ervaring. Het water werd steeds onrustiger en de stroming werd sterker. Het zicht van 20m onderwater ging naar 4m. Het werd steeds leuker, maar helaas moesten we de duik afbreken. Voor Helga wat minder, kon de ademhaling niet onder controle krijgen waardoor ik helaas eerder het water moest verlaten. Duik 3 was de eerste keer tot 18m dit was een erg rustig en mooie duik, die onze beide goed af ging. Duik 4 werd heel spannend doordat ze het teken gaven dat er een haai zwom, maar helaas hebben hebben we deze haai niet gezien. Verder hebben we ergens onder een rots nog wel een baby haai gezien. Dat was wel heel vet. Na het behalen van onze ssi open water cource moesten we weer afscheid nemen van onze groep. We hadden een erg gezellige groep waar we na afloop nog gezellig een aantal biertjes mee hebben gedronken.

Na de duikcursus hadden we nog twee dagen om iets van het prachtige eiland te kunnen zien. De afgelopen dagen stond voornamelijk in het teken van duiken en slapen. Doordat de cursus in het engels was en er veel theorie bij kwam kijken waren we in de avond dood op. We gingen voor twee nachten naar een andere locatie. Erg leuk, een familie die verhuurde twee kamers. Mooie kamers, gratis fietsen en snorkels, dvds, lekker ontbijt en stilte. De dag erop zijn we met de fiets het eiland gaan verkennen, heeft toch wel wat dat je in een paar uurtjes het gehele eiland over gefietst bent. De ochtend erna hebben we nog kunnen genieten van het eiland en smiddags moesten we het eiland helaas alweer verlaten. De ochtend waaide het al redelijk maar smiddags kwam er erg slecht weer op zetten. Wij hebben nog nooit zo'n boottocht mee gemaakt. Bij een harde klap op de golven vloog zelfs de televisie uit een af en toe kwam er water in de boot. Bijna iedereen was zeeziek, maar naar ongeveer 3 uur varen stonden we gelukkig veilig aan wal. Daarna nog zo'n 2 uur in een busje en toen kwamen eindelijk aan bij ons guest house in Denpasar. In de buurt was vrij weinig te beleven dus hebben we een dagje kutabeach bezocht en een dagje suranbeach. Lekker bij het strand en zwembad gelegen om op te laden voor het surfkamp dat gister van start ging.

We werden in de ochtend opgehaald en vervolgens naar het kamp gebracht. Een super mooi plekje met allerlei gezellig mensen, helaas zijn we als Nederlanders weer flink in de minderheid. Bijna iedereen komt hier uit Zweden, maar zeker niet minder gezellig. Vandaag zijn we voor het eerst naar het strand gegaan om kennis te maken met surfen, het board, de golfen etc. Echt super gaaf om te doen. Morgen vast en zeker spierpijn maar nu al zin om weer op het board te staan....

Het surf avontuur wordt vervolgd........