Reisverslag 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Danny en Helga - WaarBenJij.nu Reisverslag 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Danny en Helga - WaarBenJij.nu

Reisverslag 2

Door: Helga en Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny en Helga

05 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

Reisverslag 2

We zijn alweer 3 weken op reis in het mooie Thailand. De eerste ander halve week bestond uit; slapen op harde bedden of slapen op de grond, douchen boven de wc of douchen in de rivier. Deze ander halve week bestaat voornamelijk uit luxe.

We zijn op 27 januari vertrokken uit Bangkok naar Trat om te beginnen met onze island hopping. Vanuit Trat hebben we de boot genomen naar Koh Kood. Aangekomen op het Resort in Koh Kood konden we eerst niet geloven dat we in dit paradijsje mochten verblijven. Onze koffers werden gebracht naar één van de mooie vakantie woningen. Super netjes en een fantastisch uitzicht. Gelijk Maar gebruikgemaakt van alle luxe lekker zwemmen en aan de cocktails.

De volgende dag leek het me leuk idee om het eiland te verkennen op de fiets. Helaas is het niet bij een idee gebleven. Het was 32 graden en licht bewolkt oftewel lekker benauwd. De heuvels waren steiler dan verwacht. Zwetend de heuvels op werden we regelmatig uitgelachen.

Het was wel een heel mooi en rustig eiland. Die je dus het beste kan verkennen op de scooter.

Helaas moesten we afscheidnemen van deze locatie. We zijn op 30 februari vertrokken richting Koh Mak. Een kleiner eiland dan Koh Kood maar niet minder mooi. Aangekomen bij ons resort bleek het wederom een schitterende locatie maar weer heel anders dan de vorige. Bij aankomst op het eiland kregen we een flyer met de aankondiging voor een feest op de A0 pier. Dus zijn we die maar gaan bezoeken. De pier was heel mooi verlicht. Er waren veel kraampjes met eten en een bar. Ze hadden lekkere kebab en cakejes. :p

Er kwam een bekende artiest van de voice of Thailand te spelen. Dat was wel leuk om te horen.

De volgende dag hebben we een scooter gehuurd en hebben we het eiland verkend. Wel even wennen om links te rijden, af en toe door dikke kuilen te moeten en af en toe over onverharde wegen te rijden.

Het eiland koh mak is een mooi eiland, maar in 2 dagen heb je het eiland wel gezien.

Op naar het laatste eiland Koh Chang. Totaal een ander eiland, er is hier heel veel toerisme. Wederom weer een schitterende locatie. Dit keer was het een hotel dat aan het strand stond met twee zwembaden en we hadden dit keer een eigen bad. Wetend dat we nog extra dagen hebben voor dit eiland hebben we dubbel van deze luxe genoten.

Helaas hebben we nu die luxe niet meer. We hebben zitten nu in een simpel golfplaten hutje waar af en toe harde vruchten op vallen die extra mooi klinken in de nacht. :p maar nu gaan we er wel meer op uit vandaag gekanood en morgen op de scooter on tour.

Tot het volgende verslag!

• 07 Februari 2015 - 11:16

Baukje:

Hoi Helga & Danny..
    Wat geweldig om jullie verslagen te lezen! (blijf vooral hier mee doorgaan!!!)
    Gisteren heb ik even gezellig een bakkie bij je "Heit, Mem & Stefan gehaald, zij maakten mij attent op deze site van jullie.....Top!
    Prachtige foto's !
    Leuk ook die verschillen in luxe en slapen op de grond....
    Geniet er nog van en veeeel Plezier!
    Ik verheug me op het volgende verslag....
    Dikke Tuut Baukje, Wijnand, Femke & Maud

• 09 Februari 2015 - 18:40

Nancy:

Wow, hoi allebei!
    Wat maken jullie veel mee....Puur, schoonheid, eten, armoede, rijkdom.
    Dit is echt een hele verrijking voor jullie "rugzak" VAN HET LEVEN.

Heel veel plezier met jullie ontdekkingsreis verder!

Geniet van alles om jullie heen en vooral van elkaar.

Tot het volgende reisverslag.

Groetjes en liefs,
    Nancy, welbekend bij je ouders en natuurlijk "Beppe"